Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Metróvezetést születésnapra

2008.05.17

Kép

Jó pénzért minden bérbe adó a BKV-nál, még éjszaki metróvezetésre is be lehet fizetni. Százezrekért lehet nosztalgiázni a HÉV-en, a metróban vagy a fogaskerekűn, de a Combinókat is valamivel több mint százezer forintért lehet kisajátítani egy fordulóra. A BKV-hoz hetente átlagosan két kérelem érkezik, metróállomások, megállók, járművek bérlésére.

Születésnapra metróvezetést! Ez akár egy BKV-hirdetés szövege is lehetne, a közlekedési társaságnál ugyanis jó pénzért csaknem mindent bérbe adó, akár metró és földalatti vezetést is lehet ajándékozni. Ma éppen nyitott metrópartit rendeznek a Deák téri állomáson, amely a vendégek számára ingyenes, a szervezőknek viszont annál többe kerül, információnk szerint ezért a helyszínért kétmillió forintot kell fizetni. Az árak ugyanis attól függően változnak, hogy mit, mikor, mire, mennyi ideig, s milyen szolgáltatással veszi igénybe a megrendelő.

A BKV-tól hetente átlagosan két-három különféle eseményre kérnek bérleti engedélyt, legtöbbször film- és reklámforgatásra hazai és külföldi csoportok Egyre több magánrendezvényt is szerveznek a BKV-hoz tartozó területekre - megállókba, metróalagútba, remízekbe, stb. -, sőt újabban járművekre is. Pedig a tömegközlekedési céggel szórakozni nem olcsó mulatság. Aki például buszt bérelne, az számítson rá, az IK típusú, nem túl korszerű járművekért kilométerenként 1100 vagy óránként 11000, de összességében minimum 44000 forintot kell fizetni. Az elegáns Volvóknak "húzósabb" az ára, kilométerenként 280, óránként 10000, de összesen legalább 44000 forintot kér a cég a használatukért.

Nosztalgiázni is lehet a BKV-val, erre a célra buszon kívül az összes járművét, vagyis a trolit, a villamost, a metrót, a fogaskerekűt, a földalattit és a HÉV-et ajánlja a szolgáltató. Ezekből ugyanis nemcsak normál szerelvényeket, hanem, látványosabb régiségeket is ki lehet bérelni. Egy szóló trolival 93600 forintért lehet egy órát nosztalgiázni, egy csuklós járműért 11280 forintot kér a szolgáltató. Egy magánforduló a fogaskerekű naponta közlekedő kocsijával 120000, nosztalgia járművel pedig 178000 forint. Villamossal ugyanez 85000 és 129000 forint között van óránként, attól függően, hogy milyen típust, mikorra kíván bérbe venni a megrendelő. A Combino a legdrágább, ezt üzemidőben, vezetővel együtt 108000, azon kívül pedig - hajnalban vagy éjszaka - 129000 bocsátja rendelkezésre a cég. Legolcsóbb a kevésbé korszerű ICS és a KCSV típus, ezzel már 85000, illetve 129600 forintért is lehet egy órát utazgatni. A földalattit 70000 és 174000 forintért lehet bérelni, az ár ebben az esetben is az időponttól és attól függ, hogy normál, vagy nosztalgiajáratra fizet be a megrendelő.

A HÉV bérleti díja az útiránytól függ. A Ráckevére tartó nosztalgiaszerelvény a legdrágább, ezzel üzemidőn kívül 302000 forintért lehet egy fordulót menni, ugyanez hétköznapi kocsikkal "csak" 280000 kerül. Csepelre 78000 a nosztalgia- és 50000 a normáljárat. Ugyanez Szentendrére 236000 és 158000, Gödöllőre 250000 és 166000, Csömörre pedig 121000 és 80000 forint a különjárat díja.

A Millenniumi földalattin egy normál különjárati forduló nappal 70000, nosztalgia szerelvénnyel viszont 145000 forint. A metró bérleti díját iránytól függően szabták meg. A kelet-nyugati vonalon nappal 274000 forintért lehet külön menetet venni. Az észak-déli irány valamivel drágább, 358000 forintba kerül egy forduló. A metrót azonban nemcsak utazgatásra, hanem egy kis vezetésre is lehet bérelni, s erre is egyre többször van igény. Ahhoz azonban, hogy valakinek a gyerekkori álma teljesüljön, több százezer forintot kell fizetnie, mert erre csak az éjszakai különvonatázáskor van lehetőség. A kelet-nyugati vonalon 420000, az észak-délin pedig 528000 forintba kerül egy vezetési lehetőség. Erre általában csoportok fizetnek be, s van, hogy a társaság egyik tagjának ez a születésnapi ajándéka. Igaz, még ezért a nem kevés pénzért sem száguldozhatnak a civilek az állomások között, de szigorú felügyelet mellett, hosszabb egyenes szakaszokon önállóan vezethetik a kocsit.