Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Lemondott Antal Attila BKV-vezértigazgatója

2008.03.10

Kép"A családom kérésének eleget téve egészségügyi állapotom miatt, a mai napon kértem a BKV Zrt. arra jogosult igazgató tanácsának elnökétől a felmentésemet" - írta tegnapi közleményében Antal Attila. A BKV vezérigazgatójának lemondása nem volt váratlan, hiszen néhány hete derült ki: Antal Attila fia egy ideig alkalmazásban állt a BKV használt autóbusz tenderére jelentkező egyetlen pályázó, az Alfa Busz Kft. egyik alvállalkozójánál. Emiatt a tender is okafogyottá vált, a BKV felügyelőbizottsága pedig a személyi konzekvenciák levonását javasolta a busztender kapcsán a cég vezetésének.A Heti Válasz legutóbbi számában további érdekességekkel szolgált. Kiderítették, hogy Antal, illetve fia öt éve egy érdekkörben mozog a Citadella megrongálójaként és a ferihegyi taxisháborúk egyik "tábornokaként" ismert Veres Istvánnal. A hetilap szerint a busztender kapcsán alvállalkozóként emlegetett POT Bt. - melyen keresztül Antal Zsolt számlázott az Alfa Busznak, és amelyben két testvére is érdekelt - 10 millió forintos üzletrészt birtokol a reptéri taxispiacot 2003 és 2006 között uraló, jelenleg 100 milliós jegyzett tőkéjű V. I. P. T. Személyszállító Kft.-ben. Ez azt jelenti, hogy Antalék élő üzlettársi viszonyt ápolnak a Citadella megskalpolásával hírnevet szerzett Veres István famíliájával (a szállítócég legnagyobb offshore tulajdonosának képviselője, Tóth György Veres féltestvérének férje)

.A V. I. P. T. gépkocsijai tavalyelőttig Tourist Taxi márkanév alatt futottak; a Gazdasági Versenyhivatal jelentése szerint "nem legális hozzáférési díj fizetésével, hanem fizikai erőszakkal" váltva meg a ferihegyi drosztokat. Az alfabuszos "raktároskodást" megelőzően Antal Zsolt is Tourist-színekben fuvarozott, majd beosztotti státuszát 2007-re üzlettársira cserélte. Időközben ugyan a szintén Vereshez kötődő Zóna-Service Zrt. lett a légikikötő hivatalos taxispartnere, a V. I. P. T. is megmaradt személyszállító vállalkozásnak - székhelye változatlanul a Hotel Citadella 23-as szobája.

 

Antal Attila egyébként korábban maga is érdekelt volt a taxizásban; 1995-től a Főtaxi Rt. vezérigazgatója volt. Távozása után alapította meg az Est Taxit, melyhez az Est Média-csoport és a Wallis biztosította a tőke javát. Antal 2003 elejéig ügyvezetőként vitte az Est Taxi Kft.-t, amely egyik napról a másikra szűnt meg. Ezek után Antal felhagyott a taxizással; 2004-ben aztán az állami tulajdonú Nógrád Volán élén találta magát, s innen került a BKV vezérigazgatói székébe.