Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Az ALSTOM megkezdte a tesztelést Sínen van az első új, Budapest számára gyártott metrószerelvény

2008.09.01

Az Alstom Transport - a BKV folyamatos tájékoztatása mellett - megkezdte a budapesti M2 metróvonal számára gyártott első új, Metropolis metrószerelvény tesztelését.

Az intenzív műszaki tesztelésre a gyártó franciaországbeli, Valenciennes-i tesztközpontjában, a világ egyik legfejlettebb teszt-létesítményében kerül sor. A vállalat szakemberei decemberre fejezik be a metrószerelvény prototípusának összesen 81 különböző műszaki jellemzőjére kiterjedő teszteket, amelyek feladata annak tanúsítása, hogy a jármű műszaki tulajdonságai megfelelnek az eredeti műszaki terveknek. 

A sikeres tesztek alapján - az egyéb feltételek teljesülése (a műszaki tartalom és az engedélyezési dokumentáció véglegesítése) esetén - a metrószerelvényekre kiadható lesz a végleges típusengedély, amelynek birtokában az új járművek várhatóan 2009. szeptemberében állhatnak forgalomba. 

Az első szerelvény tesztelésével párhuzamosan hamarosan elkészül az Alstom Transport által gyártott második Metropolis szerelvény is, amely a szállítási ütemezés szerint szeptemberben érkezik majd Budapestre, ahol a BKV telephelyén végzik el rajta a szükséges teszteket és beállításokat.

 

Az Alstom Transport 2006. május 30-án írta alá a budapesti M2, valamint a most épülő M4 metróvonal új metrószerelvényeinek tervezésére, gyártására és szállítására vonatkozó szerződéseket. Ezek alapján az Alstom Transport 22 darab, egyenként 5 kocsiból álló szerelvényt szállít az M2-es metróvonalra. Az új budapesti metrószerelvényeket Franciaországban tervezik.
 
A kocsik fődarabjait, többek között a forgóvázakat, a fékeket, a légkondicionáló berendezéseket és az ajtókat Franciaországból szállítják, míg a gyártás és összeszerelés az Alstom Transport lengyelországi, Chorzowban található kompetenciaközpontjában történik. A metrószerelvények prototípusának tesztelése az Alstom Transport észak-franciaországbeli, Valenciennes Petit Foret-ben található tesztközpontjában zajlik.
 
Budapest új metrószerelvényeinek gyártása fontos mérföldkőhöz érkezett. Örömmel jelenthetjük be, hogy a metrószerelvények prototípusa elkészült és „sínen” van. A járművet a valenciennes-i tesztpályánkra szállítottuk, ahol szakembereink megkezdték annak intenzív tesztelését.” – mondta Wolff Vilmos, az Alstom Hungária Zrt. vezérigazgatója. „A tesztek végső célja annak mérhető igazolása, hogy a jármű műszaki tulajdonságai megfelelnek az eredeti műszaki terveknek. Mindez a végleges típusengedély megszerzéséhez szükséges.” – tette hozzá a vezérigazgató.

2009. februárjától már folyamatosan és egyre növekvő számban lesznek jelen a Metropolis szerelvények a kelet-nyugati vonalon, hogy ősszel műszaki nehézségek nélkül indulhassanak teljes számban útjukra egy merőben új közlekedési minőséget teremtve a fővárosiaknak. – tájékoztatott Balogh Zsolt, a BKV Zrt. megbízott vezérigazgatója. 

A tesztek a BKV szakembereinek felügyelete mellett zajlanak és a közeljövőben a járművezetők egy részének képzése is megkezdődik az új szerelvényen. Az intenzív műszaki tesztelés során az első új budapesti metrószerelvény december végéig több ezer kilométert tesz majd meg egy 1,8 km hosszúságú tesztpályán. 

Az Alstom Transport szakemberei egyebek mellett a szerelvények hajtás- és fékrendszerét, vonat-vezérlőrendszerét, elektromágneses kompatibilitását, zajszintjét és kényelmi jellemzőit vizsgálják.