Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


3-as metró felújítása!

2008.11.08

Kép Mielőtt elmondanám  a felújítás részleteit előtte legyen egy kis 3-as metró törtnánet:

1963-ban kormányhatározat írta elő a beruházási program elkészítését, melynek tervdokumentációja 1966-ban készült el. A beruházási célban Újpest vasútállomás - Kispest Vörös Csillag Traktorgyár szerepelt a vonal két végpontjaként. A beruházási programot 1968-ban fogadták el, az építés 1970 júniusában - a Kun Béla téri szellőző akna süllyesztésével - kezdődött el.

A vonal vezetése és állomásainak helye a tervezés során módosult, a jelenlegi állapotában, azaz Kőbánya-Kispest - Újpest Központ között 1990-ben készült el. A vonal befejezése egyelőre nincs napirenden, így hiányzik a káposztásmegyeri lakótelep és a szobi illetve fóti vasútvonal közvetlen metrókapcsolata, valamint a metróvonal északi járműtelepe.

vonal egyes szakaszainak átadási időpontjai a következők voltak:

  • 1976. december 31.: Deák tér - Nagyvárad tér
  • 1980. március 29.: Nagyvárad tér - Kőbánya-Kispest
  • 1981. december 30.: Deák tér - Lehel tér
  • 1984. november 5.: Lehel tér - Árpád híd
  • 1990. december 14.: Árpád híd - Újpest Központ

 

A 3-as metró felújítása úgy jött nap világra,hogy újszerelvények beszerzéséről írtak ki pályázatott Eu-nak.Mivel akkor kap támogatást a BKV, ha van épülő vagy felújítandó metró. A BKV ezt a hírt nem adta ki,de az ÉVértekelőjükön elszólták véletlenül magukat.
Mivel 4-es metró fúrópajzsa  2009-ben érkezik meg a Kálvin térre ,így  akkor 3-as metró közlekedését meg kell szüntetni.Néhány elképzelés szerint 2008 második felében vagy 2009-ben kezdik el.
Nagyvárad tér és a Deák tér között kéne felújítani,mert az a legrégebbi szakasz,de mivel 2008-ban elkezdik Köki-t felújítani az is elképzelhető,hogy Köki és Nagyvárad tér között kezdik el a felújítást.Azt nem tudni,hogy fognak új szerelvények közlekedni.Az állomásokról még nincs látvány terv.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

garfield123

(garfield123, 2016.04.05 15:09)

Az I. szakasz átadásának időpontja valójában 1977. január 01, 12:00 óra volt. Az első vonat a Deák térről, egy négykocsis szerelvény volt (ott voltam).
Az első vonal valóban 1976. december 31-én indult volna, de "műszaki okok" miatt ezt áttették másnapra(és már az új évre). Valójában aznap az MSZMP vezető elvtársai utazhattak az új metrón, a köznép teljes kizárásával.