Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A metró motorkocsik általános ismertetése...

2009.10.14

A budapesti metró gördülőállománya szovjet gyártmányú EV , EV3 valamint 81-717 és 81- 714 típusú metrokocsiból áll.

A négyféle motorkocsi közül az 1970- 1972-ben szállított EV típusú metrókocsik nálunk alaptípusnaknak tekinthetők. A később leszállított EV 3 , valamint a 81. 717 és a 81- 714 típusú  motorkocsik lényegében az alaptípus korszerűsített , illetve továbbfejlesztett változatai.

Kép

Az EV típusú motorkocsik az 1934-ben kezdődő szovjet metrókocsi gyártás fejlődése során kialakult legutolsó , sorozatban gyártott " E " típusának európai nyomtávra készült változata . EV típusnál a V betű Vengria = Magyarország azaz a budapesti metró részére gyártott motorkocsit jelent .

Az E típusú metrókocsikat 1962-tól gyártották ls az elöbbi  " A " . " B " , " G " , " D " típusokhoz képest igen szembetűnő a tömeg  ( "A " típus 51,7 Tonna ) " E " típus 31,7 Tonna , a dinamikai ( maximális sebesség 65 km/h ról 90 km/h ra a gyorsulás , illetve egyéb jellemzők ( ajtónyílás szélessége 950 mm-ről 1280 mm -re változott ) lényeges javulás .

 

Alaptípus ismertetése ( EV ):

 Kép 

Az EV típusú metrókocsik - motorkocsik , azaz a kocsik minden egyes tengelyét vontatómotor hajtja.

A metrókocsik kettő db kéttengelyes forgóvázzal , vezetőfölkével , 8 db kétszárnyas tolóajtóval rendelkeznek , melyek közül kettő homlokajtó , egy az utastér felé , egy pedig a peron felé nyíló oldalajtó.

Forgóvázként két- két áramszedő , valamint a vezetőfülke homlokrészén két fényszórót és két zárójelző lámpát szereltek fel .

Az utastérben az üléseket hosszirányban helyezték el az utasok részére biztosítandó minél szélesebb átjárók kialakítása érdekében.

A kocsik természetes szellőzésűek. A szellőzés intenzitásának növelése érdekében 6 db oldalsó ablak a felső része nyitható. ( Oldal irányba eltolható )

Mindek kocsit öngerjesztéses villamos ellenálásfékkel , légfékkel és rögzitőfékekkel látták el .

A villamosfék alkalmazása lehetőve tette a közlekedés biztonságának lényeges növelését , ugyanis a villamosfék kezelése egyszerű a szerelvény minden kocsiján egyszerre működik , a kerekek megcsúszása kevésbé valószínű ( a kerekek a forgási sebességének csökkenésével a fékező erő is kisebb lesz ) , a kerékabroncsok nem melegszenek .

Ezen kívül a féktuskók kopásából származó por elenyésző , mivel a tuskós fékezést kb . 10 -12 km/h sebességről történő fékezésnél használunk.

Ez az alagútban való közlekedésnél rendkívül fontos hiszen kevésbé szennyezi a levegőt. Ugyanakkor eszközmegtakarítást  is jelent ui. a féktuskók élettartama a villamosfék alkalmazásával kb. 25 szörösére nőtt.

A vonatszerelvénybe sorolt kocsik távirányítással vezérelhetők, azaz a szerelvény első kocsijának vezetőfülkéjéből vezérlik a többi kocsit is .

A legkisebb vonategység két , a vezetőfülkéjükkel különböző irányba fordított motorkocsikból áll.

A kettőnél több kocsiból álló vonatszerelvények  közbülső kocsijai  tetszőleges irányba forgathatók.

Már korábban említettük , hogy az EV típusú kocsik egy hosszú fejlődési folyamat eredményeként jöttek létre,

Ennek a fejlődési folyamatnak a lényegét , a metrókocsik fejlesztésének , korszerűsítésnek célját a következőképpen fogalmazhatjuk meg.

Változatlan alagútméretek mellett a metrókocsikban rejlő tartalékok , lehetőség feltárásával és kihasználásával növelni kell a metró vonalak áteresztőképességét, vagyis egy meghatározott útvonalon ( keresztmetszeten) egységnyi idő alatt minél több utast lehessen elszállítani.

Ugyanakkor állandóan növelni kell a forgalom biztonságot , maximálisan biztosítani kell a forgalombiztonságot  ,maximálisan biztosítani kell az utasok kulturált környezetben ,kultúrált körülmények között tőrténő gyors elszállítását , a kényelmes utazási feltételeit .

Ennek érdekében növelik a kocsik gyorsulását és lassulását , a maximális sebességét , a befogadóképességét  , az ajtók nyilásszélességét ( az állomásokon való tartozkodás idejének a csökkentése érdekében ) ,azonos körülmények mellett a kocsik önsúlyát csökkentik stb.

Korszerűsítik az üléseket , az utastér megvilágítását , szellőzését és esztétikai megformálását , a kocsik rugózását és hangszigetelését . Külön hangsúlyt kapott a korszerű kultúrált utastájékoztatás .

Az elmondottak alapján megállapíthatjuk , hogy az EV típusú metrókocsi a korszerű , kultúrált és a kényelmes utazás követelményeinek megfelelő és versenyképes a legnyagobb metrókocsi gyártó vállalatok motorkocsijaival.

További ismeretlen képek hamarosan...

Írta: Mirák Róbert

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

How To Prevent Prostate Problems And Diseases?

(Alberttaf, 2018.07.20 04:20)

The men's prostate is central to the section of a male's the reproductive system. It secretes fluids that aid in the transportation and activation of sperm. The prostate related can be found just before the rectum, below the bladder and all around the urethra. When there is prostate problem, it is usually really really irritating and inconvenient for that patient as his urinary system is directly affected.

The common prostate health problems are prostate infection, enlarged prostate and prostate cancer.



Prostate infection, also known as prostatitis, is the most common prostate-related problem in men younger than 55 years. Infections in the men's prostate are classified into four types - acute bacterial prostatitis, chronic bacterial prostatitis, chronic abacterial prostatitis and prosttodynia.

Acute bacterial prostatitis is the least common of most kinds of prostate infection. It is brought on by bacteria based in the large intestines or urinary tract. Patients may go through fever, chills, body aches, back pains and urination problems. This condition is treated by using antibiotics or non-steroid anti-inflammatory drugs (NSAIDs) to relieve the swelling.

Chronic bacterial prostatitis is really a condition of the particular defect inside the gland as well as the persistence presence of bacteria within the urinary tract. It can be a result of trauma for the urinary tract or by infections from other regions of the body. A patient may go through testicular pain, spine pains and urination problems. Although it is uncommon, it is usually treated by removal in the prostate defect then the use antibiotics and NSAIDs to deal with the soreness.

Non-bacterial prostatitis makes up about approximately 90% of prostatitis cases; however, researchers have not yet to establish the sources of these conditions. Some researchers feel that chronic non-bacterial prostatitis occur as a consequence of unknown infectious agents while other think that intensive exercise and high lifting can cause these infections.

Maintaining a Healthy Prostate

To prevent prostate diseases, an effective diet is important. These are some in the actions you can take to keep your prostate healthy.

1. Drink sufficient water. Proper hydration is necessary for our health and wellbeing and it'll also maintain the urinary track clean.

2. Some studies suggest that several ejaculations per week will assist you to prevent prostate cancer.

3. Eat red meat without excess. It has been shown that consuming more than four meals of beef per week will heighten the chance of prostate diseases and cancer.

4. Maintain a proper diet with cereals, vegetable and fruits to be sure sufficient intake of nutrients required for prostate health.

The most significant measure to look at to be sure a proper prostate is to go for regular prostate health screening. If you are forty years old and above, you ought to go for prostate examination at least a year.

1195 bp árpád utca 11/A 5. em 15.

(kovács pál, 2017.04.18 10:13)

tetszik ez a hármas ev3 metró szerelvény

Imádom

(Márk, 2011.03.04 19:57)

Imádom az Ev tipusú szerelvényeket meg a 81.717 tipusú szerelvényeket! És azt kívánom hogy soha ne cseréljék le őket.